UWAGA!

1. Ten blog jest o miłości męsko-męskiej Jeśli nie tolerujesz takiej tematyki, opuść tę stronę i nie zostawiaj komentarzy.
2. To jest blog, nie strona z ogłoszeniami. Jeśli chcesz zareklamować swojego bloga, napisz o tym w "Spamowniku". Spam pod postami będzie usuwany!
3. Proszę, aby w komentarzach były zawarte oceny tego jak piszę, a nie o czym piszę. Proszę również o uzasadnianie swojej krytyki. Co wam się podoba, co nie i dlaczego. Będę wiedzieć dzięki temu nad czym powinnam popracować.
4. Na blogu obowiązuje kultura i etyka wypowiedzi. Komentarze uznane za obraźliwe będą usuwane! Jeśli jesteś czemuś przeciwny(-a) możesz o tym napisać, ale wyraź swoje zdanie w kulturalny sposób.
5. Postacie i świat został stworzony przez panią J. K. Rowling. To jest jedynie moja wizja historii przedstawionej przez J. K. R. Ja nie uzyskuję żadnych korzyści materialnych z opowiadania.
6. W opowiadaniu pojawiać się będą sceny seksu i tortur (+18).
7. Jeśli masz do mnie jakieś pytania lub uwagi, wyślij mi wiadomość na e-mail: seya@onet.pl napisz komentarz w "Pytania i odpowiedzi".
8. Proszę, by nie kopiować opowiadania i nie umieszczać go na stronach typu chomikuj.pl, forach literackich lub innych stronach internetowych bez mojej zgody.
9. Proszę nie zamieszczać komentarzy o treści "Kiedy next?", "Kiedy rozdział?" itp, ponieważ i tak będą one niezwłocznie przeze mnie usuwane.

LUDZIE! PRZECZYTAJCIE PUNKT 2. REGULAMINU! WYRAŹNIE JEST PODANE, GDZIE NALEŻY ZAMIESZCZAĆ OGŁOSZENIA! POD KAŻDYM INNYM POSTEM OGŁOSZENIA BĘDĄ USUWANE W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM!!!

MOI DRODZY, NAGRODA LIEBSTER AWARD JEST PRZEZNACZONA DLA NOWYCH BLOGÓW, KTÓRE MAJĄ POTENCJAŁ, ALE BRAK IM CZYTELNIKÓW. MÓJ BLOG NIE ZALICZA SIĘ DO TEJ KATEGORII, PROSZĘ ZATEM O NIENOMINOWANIE TEGO BLOGA DO LIEBSTER AWARD.

Z uwagi na nieustannie pojawiające się komentarze typu "Kiedy next?" dodałam nowy punkt do regulaminu. Mam już dosyć pisania próśb o nieumieszczanie takich komentarzy. A szczerze mówiąc, skoro ktoś już pisze komentarz, to mógłby zrobić ten wysiłek i napisać kilka słów o rozdziale, zamiast zamieszczać samo, skądinąd nieuprzejme, "Kiedy next?".

!!!NAPRAWDĘ NIE WIEM, ILE RAZY MUSZĘ NAPISAĆ O TYM SAMYM, ŻEBY DO NIEKTÓRYCH OSÓB TO DOTARŁO. PISANIE POD POSTAMI KOMENTARZY, KTÓRE W ŻADEN SPOSÓB DO POSTÓW SIĘ NIE ODNOSZĄ, SAMO W SOBIE JEST TROCHĘ NIEGRZECZNE, ALE PYTANIE O INNE BLOGI JEST JUŻ ZWYCZAJNIE BEZCZELNE, TYM BARDZIEJ ŻE STWORZYŁAM NA TAKIE TEMATY STOSOWNE PODSTRONY: "SPAMOWNIK" I "PYTANIA I ODPOWIEDZI". POWTARZAM KOLEJNY RAZ: TAKIE KOMENTARZE BĘDĄ USUWANE, WIĘC Z ŁASKI SWOJEJ KORZYSTAJCIE Z TEGO, CO WAM OFERUJĘ, ZAMIAST ROBIĆ Z CAŁEGO MOJEGO BLOGA STRONĘ Z OGŁOSZENIAMI.!!!

Moi Drodzy! Mam problem z komunikatorem GG, w związku z czym nie mogłam wysłać niektórym z Was powiadomień. Jeśli chcecie nadal otrzymywać powiadomienia, to proszę, zostawcie swoje adresy e-mail.:)

Powiadomienia.

Jeśli ktoś chciałby być powiadamiany o nowych notkach, niech wspomni o tym w komentarzu i zostawi swój adres e-mail.

niedziela, 14 stycznia 2018

Voldemort - Origins of the Heir

Kto oglądał? Przyznać się.;p
Ja czekałam, odkąd wróciłam z pracy, by zasnąć ze zmęczenia na godzinę przed publikacją...;/ Ale obejrzałam i wstawiam taką minirecenczję. Czekam też na Wasze głosy. Podobało Wam się? Czego oczekiwaliście? Napiszcie wszystko, co chcecie.;)

Uwaga! Spoilery!

Przyznam szczerze, że jak na produkcję fanowską, to było naprawdę niezłe. Oczywiście, daleko tutaj do świetnych filmów z serii Warner Bros., niemniej i tak jestem zaskoczona wysoką jakością. Zabrakło mi charakterystycznej melodii z Harry'ego Pottera, ale też nie wiem, jak sprawa wygląda z prawami autorskimi - być może twórcy nie mogli się nią posłużyć.
Żałuję, że tak niewiele wątków z życia Toma zostało przedstawionych. Te dodane były bardzo ciekawe, ale chciałabym, żeby poruszone zostały wszystkie, które Dumbledore pokazywał Harry'emu we wspomnieniach. Spodziewałam się trochę innej konstrukcji. Oczekiwałam raczej, że to będzie przedstawienie perypetii z perspektywy Toma jako głównego bohatera - cóż, w pewnym sensie tak było. Jednak mamy tutaj perspektywę narratora, nawet jeśli ostatecznie był nim sam Tom, który przez niemal cały film ukrywa się pod postacią Grishy McLaggen.
Nie jestem pewna, jak odnieść się do potomków założycieli. To był ciekawy i bardzo świeży wątek. Do tej pory, chyba nawet w fanfiction, nie mówiło się w ogóle o dziedzicach Hafflepuff i Ravenclaw (a przynajmniej ja się nie spotkałam). W serii pojawia się Chefsiba, ale myślę, że większość z nas pomyślała, czytając Księcia Półkrwi, że jest to raczej starsza pani, która lubi otaczać się drogimi błyskotkami i legendami.
Największą wadą było przekręcenie wątku narodzin Toma - w filmie Meropa podrzuca niemowlę do sierocińca - co bardzo przypomina podrzucenie Harry'ego Dursleyom - i odchodzi, nadal mając medalion Slytherina. Z serii książek wiemy, że sprzedała ona medalion, będąc jeszcze w ciąży, urodziła dziecko w sierocińcu i zaraz po porodzie zmarła. Jej życie było bardzo tragiczne i tragicznie się zakończyło, czego film nie uchwycił. Miałam wrażenie, że Meropa po prostu pozbywa się dziecka, które było dla niej problemem.
Film był ciekawy nie tylko ze względu na postać Toma. Pojawiali się również inni bohaterowie, którzy zasługiwali na uwagę. Żałuję, że film był tak krótki i że nie pokazał wszystkich wątków, na które bardzo liczyłam. Ale być może fani będą mogli liczyć na drugą część?:)
Poniżej wklejam link, jeśli ktoś z Was jeszcze nie oglądał. Film jest w języku angielskim.


Tych, którzy jeszcze nie czytali, zapraszam na nowy rozdział.;)

2 komentarze:

  1. Właśnie obejrzałam i powiem że mam naprawdę mieszane Uczucia :). Tom jest tu genialnie pokazany twórcy przedstawili go bardzo kanonicznie a jednak dali mu to coś. A Nowe postacie nadają fabule pewnej oryginalności. Ale tak jak tobie zabrakło mi tu wielu wątków które mogły by się tu pojawić i więcej wyjaśnić .
    Star1012

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja obejrzałam ten filmik jakiś tydzień temu. Wcześniej był trailer z innymi aktorami i to po hiszpańsku. Tamten wydawał mi się lepszy niż ten obecny. Owszem, oba pokazują życie młodego Toma. Sądziłam, że pokażą praktycznie każde wspomnienie, które Dumbledore pokazał Harry'emu, nawet te krótkie od dnia narodzin do dnia drugiego upadku, jego przemyślenia, wspomnienia, uczucia, rodziców. tak, masz rację Seya, wątek z medalionem w filmie jest niepotrzebny, gdyż moim zdaniem powinni trzymać się kanonu i każdego wątku z serii o HP. Dosłownie każdego.

    OdpowiedzUsuń